درخواست استفاده از سرویس پردازش سریع برای اعضای هیئت علمی:

مرحله ۱: ارسال درخواست در سامانه گلستان

  • اعضای هیئت علمی متقاضی استفاده از سرویس پردازش سریع باید ابتدا از طریق سامانه گلستان (بخش گرنت)، درخواست خود را با نام (خدمات آزمایشی داخلی-سیستم رایانش ابری  HPC) ثبت نمایند.
  • در متن درخواست، لازم است فرم مربوطه تکمیل و به‌صورت پیوست ضمیمه شود. همچنین باید مشخصات دقیق منابع مورد نیاز، از جمله میزان توان پردازشی، فضای ذخیره‌سازی، مدت زمان استفاده و سایر نیازهای مرتبط، ذکر گردد.

مرحله ۲: بررسی و صدور فاکتور توسط واحد رایانش ابری

  • پس از ثبت درخواست، واحد رایانش ابری نسبت به بررسی آن اقدام کرده و در صورت تأیید، فاکتور هزینه مربوط به استفاده از سرویس پردازش سریع صادر می‌گردد.

مرحله ۳: انجام مراحل اداری و فعال‌سازی سرویس

  • پس از صدور فاکتور و طی مراحل اداری مربوطه در سامانه گلستان، واحد رایانش ابری نسبت به فراهم‌سازی و فعال‌سازی سرویس پردازش سریع برای عضو هیئت علمی اقدام خواهد کرد.


درخواست سرویس پردازش سریع برای کاربران غیر هیات علمی:

مرحله ۱: ثبت درخواست در سامانه پیشخوان

  • کاربران ابتدا با تکمیل فرم درخواست رایانش ابری و ارسال آن از طریق  پیشخوان خدمت ارباب رجوع، درخواست سرویس پردازش سریع را ثبت کنند.

مرحله 2: بررسی درخواست

  • درخواست ثبت شده توسط واحد رایانش ابری بررسی می‌شود و پس از آن، فاکتور هزینه محاسبه و صادر می‌شود.

مرحله 3: پرداخت هزینه

مرحله 4: ارائه سرویس

  • پس از پرداخت هزینه، کاربر قادر خواهد بود از سرویس پردازش سریع استفاده کند.